Welke krantenberichten of welke krant(en site) (zie beschrijving)?

Ik moet voor economie een krantenbericht vinden die over consumeren gaat en met min. 5 (moeilijke) economische woorden. Ik heb al in veel Trouw's gekeken, maar kon er echt geen vinden. Waar kan ik dit soort berichten vinden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Probeer niet te moeilijk te denken. In het nieuws deze dagen (ook in Trouw) bijvoorbeeld: *Patiënten moeten meer bijbetalen bij tandarts *Bij tankstations wil men weer alcohol verkopen *Huren gaan omhoog Deze voorbeelden schieten me zo te binnen, en ze gaan allemaal over consumeren. Succes!

FD, financieel dagblad , wellicht

Financieel Dagblad (fd.nl) zou ik eens proberen.

Bronnen:
www.fd.nl

Je zou ook de beurspagina's van bijvoorbeeld het NRC er eens bij kunnen pakken.

Misschien heb je hier iets aan? Een artikel uit de Volkskrant van 31-12-2010, dat gaat over wereldhandel, consumeren, de invloed van China op de wereldeconomie, en of we erg bang moeten zijn, dat China westerse bedrijven gaat overnemen. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/1712545/2010/12/31/Ook-een-superieur-China-drijft-handel.dhtml Je zoekt ook 5 "moeilijke" economische woorden. Dat is natuurlijk relatief, want wat de een een moeilijk woord vindt, is voor de ander weer gesneden koek. Deze terminologie komt in het stuk voor, en hopelijk is dat moeilijk genoeg voor je! :-) - kennisintensieve producten - arbeidsintensieve producten - innovatie - comparative advantage - strategische industrieën - economische dynamiek Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100