Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet je inzichtsvragen beantwoorden?

Ik zit nu in de 4 vwo en leer hard voor de exacte vakken. Maar op de toets krijg je allemaal inzichtvragen en hoe kan ik me daar het beste op voorbereiden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet iedereen heeft automatisch inzicht. Het is irritant als je de lestof wel goed beheert maar toch onvoldoendes scoort vanwege inzichtvragen. Het enige is gewoon oefenen met oude tentamens en examens en toetsen. Daarna goed kijken wat je fout had en waarom je dat fout had. Dan ontdek je wel een patroon. ALs je niet begrijpt waarom je die fouten maakt, ga dan naar je docent of een klasgenoot om dat te vragen. Vaak zijn docenten ook best bereid om na schooltijd nog kort wat uitleg te geven aan een gemotiveerde leerling. Kijk ook eens op de site over Toetsvaardigheden die ik in de bron zal toevoegen. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
lesstof / beheerst. Foutjes, sorry
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stel je tijdens het leren steeds de vraag: "waarom is dat zo?". Lees dan verder totdat je het antwoord tegenkomt. Op een gegeven moment kan je het zelf bedenken, en heb je dus het inzicht gekregen om de stof te begrijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding