Beste meneer,mevrouw, Ik ga mijn PWS (profielwerkstuk) Houden over Slavernij. Ik moet hier 'betrouwbare' bronnen voor hebben. Suggesties?

Beste meneer,mevrouw,

Ik ga mijn PWS (profielwerkstuk) Houden over Slavernij. Ik moet hier 'betrouwbare' bronnen voor hebben. Ik zoek al een lange tijd naar een goed boek waar informatie hierover instaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ga naar Wikipedia, scroll helemaal naar beneden en bezoek de sites die als bron staan vermeld en lees de boeken als die erbij staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zult vast veel kunnen hebben aan de televisieserie Slavernij van de NTR-NPS en Slavernij junior.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een link waarop je kan zien wat je "slavery profile" is. Dat betekent concreet dat slavernij nu nog altijd bestaat. Die link geeft je ook uitleg over de "moderne" slavernij. Het is heel confronterend te beseffen dat je klederen, schoenen e.d. gemaakt kunnen worden door mensen die geen enkel recht hebben, die "gekocht" zijn.
Een beetje een andere insteek dan de slaven uit de geschiedenisboeken, maar zeker boeiend genoeg voor een PWS.