wat hebben wij overgenomen van de chinezen?

het was een vraag dat in me werkstuk kwam, en ik was nogal benieuwt naar het antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik denk de techniek en het eten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vuurwerk, rakketen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blauw-wit porselein is door ons nederlanders overgenomen van de chinezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Buskruit is hier via het middenoosten beland. Chinees eten hebben zij hier zelf heengebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je de Nederlanders of her westen in het algemeen. China kent vier grote uitvindingen uit het verleden.
1.buskruit
2.kompas
3.het maken van papier
4.drukwerk (bedrukken van grote hoeveelheden papier l)