Hoe kom je aan het werk bij de grote film makers?

Als je rond kijkt op het internet naar vacatures voor bijvoorbeeld Art-Directors, Regisseurs, Producers en Acteurs, dan kom je vooral aan het werk bij korte films, kleine bedrijven, hobbyisten en festivals. Toch zie je altijd dezelfde "companies" die aan de grote hollywood films werken, zoals bijvoorbeeld MGM Entertainment en 20th Century Fox. Maar nu vraag ik me al voor een lange tijd af... Hoe kom je nou bij dit soort bedrijven binnen? Ik begrijp dat ze een vast team hebben, maar ze zullen toch ook wel eens op zoek zijn naar nieuwe regisseurs en producers? En als acteur ingeschreven bij een Agency hoor je vooral aanvragen voor korte films en reclames, maar nooit echt voor de grote Hollywood films.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Door te beginnen bij die kleintjes. En als blijft dat je heel goed bent in je vak, zodat je echt opvalt, en in de picture weet te komen bij de grote jongens en je hebt de juiste contacten en voldoende mazzel, dan heel heel misschien......

Natuurlijk hebben dergelijke bedrijven ook wel vacatures, en daar mag je ook gewoon op solliciteren, of een open sollicitatie sturen. Maar dan zul je wel een verhipt goede portfolio / cv moeten meenemen om te laten zien wat je kan.

En voor acteurs geldt natuurlijk hetzelfde : val op door heel goed te zijn in kleine dingen, en dan met een flinke dosis geluk en op de juiste tijd op de juiste plaats zijn en de juiste contacten....affijn, zo werkt dat nu eenmaal.

Het zijn geen ' gesloten' werelden in de zin van dat je er niet in komt als je niemand kent, maar in de praktijk werkt het vaak toch wel zo. Maar ze plukken ook niet zomaar mensen van de straat. Wat je gedaan hebt op kleine schaal, zal uiteindelijk altijd de doorslag geven.

Belangrijkste is dat je dat werk wilt doen, ook bij kleinere opdrachtgevers, ook op kleine schaal,m en ook als het daar bij blijft. Want alleen maar mikken op de top is een garantie voor een gebroken droom.