HBO voeding en dietetiek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe word je diëtist?
Om diëtist te worden moet je een hbo-opleiding Voeding en diëtetiek doen. Dat kan bij een klein aantal hogescholen. De opleiding wordt alleen als voltijdopleiding aangeboden. Wil je in de gezondheidszorg aan de slag, dan moet je de paramedische afstudeerrichting Voeding en Diëtetiek doen. Alleen daarmee kun je de vereiste BIG-registratie verwerven, die voor werk in de gezondheidszorg vereist is. Voor adviesfuncties bij de overheid of het bedrijfsleven is de afstudeerrichting Voeding ook goed.

Een vacature voor een diëtist vind je vooral in algemene vacaturebanken voor de gezondheidszorg.

Hbo-opleiding Voeding en diëtetiek, meer informatie:

http://www.carrieretijger.nl/opleiding/gezondheidszorg/voeding-en-dietetiek

Er zijn ook diverse MBO opleidingen tot gewichtsconsulente of voedingsadviseur.