hoe spel je het woord "alstublieft" officieel (één woord of drie woorden)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 't u blieft, zijn dat dan niet vier woorden in plaats van drie?

Antwoorden (4)

Spelling Checker rekent zowel alstublieft als als 't u blieft goed. Waarschijnlijk is het losgeschreven in 4 losse stukken, en uit gemak vervolgens aan elkaar geworden.

Dus origineel:

Als 't u blieft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in onze spelling nog slechts 1 woord.

De eerste vorm zijn vier woorden.

Als u het belieft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Schrijf de volgorde verkeerd;

Als het u belieft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je spelt het officieel in een woord. Alstublieft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het precies goed gedaan. In de Nederlandse spelling schrijf je 'alstublieft'.
Dit is een univerbatie (samenvoeging) van de woorden 'als het u belieft' oftewel 'als het u genoegen doet'
maar op deze manier wordt het zelden tot nooit meer gebruikt en deze combinatie wordt ook niet in het woordenboek vermeld.