Als je een groep van 100 mensen zou willen coachen en hen mondiger wil maken, welke oefeningen zou je hen kunnen laten doen? Suggesties?

Toegevoegd na 11 minuten:
Met mondiger maken bedoel ik, mensen door hun angst heen helpen om hun mond open te doen in vergaderingen, voor een groep staan en iets vertellen op het podium. Briefings goed doen, een vraag stellen in een grote zaal etc. Alles wat te maken heeft om mensen meer zelfvertrouwen te geven in een volle grote zaal. Kortom mensen dus assertiever maken in groepsverband.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat mondig zijn vooral te maken heeft met zelfvertrouwen. Als hier aan gewerkt word zal mondig worden veel makkelijker zijn. Iets wat u zou kunnen doen met die groep kan bijv. zijn dat iedereen 5 punten op moet noemen wat goed is aan zichzelf. (daarmee bedoel ik karakter eigenschappen, niet situaties waarin diegene goed heeft gehandeld) Daarna zou iedereen goede punten op mogen noemen van diegene die dat net zelf heeft gedaan. Ook iets wat niet overgeslagen kan worden is de houding. Dit is de basis. Dat houd in; schouders naar achter borst naar voren, kin hoofd een beetje opgeheven en handen noooooooooit in de zakken. Probeer hier gedurende les/cursus op te letten. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100