is een gemiddelde van 7.9 genoeg om naar havo te kunnen?

ik zit in de 1e

Toegevoegd na 8 uur:
ik zit nu Vmbo-gt/havo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe je nu vmbo/havo of...?

Het beste antwoord

Met dit gemiddelde en zonder onvoldoendes moet dat kunnen

Toegevoegd na 11 minuten:
Er wordt echter ook naar motivatie gekeken.
Maak je je huiswerk en is dat goed verzorgd.
Zijn de cijfers consistent (haal je steeds ongeveer dezelfde cijfers).
Ben je op tijd in de les of wordt daar een potje van gemaakt.
Een goede werkhouding wekt meer vertrouwen op dan een paar maanden "pieken " in cijfers.
Als je zo je best blijft doen, zit er misschien nog wel meer in.
Onze pleegdochter kwam als VBMOer (niet eens TL) binnen en is nu laatste jaar HAVO er, werd kort na het begin opgeschaald naar Havo/VWO.

Er kan dus veel.
Plaatsing geschiedt ook in overleg met je ouders.
Mak vooral ook hen duidelijk en laat hen zien dat je naar de HAVO wil.
In een gesprek docent /ouders kunnen de dan een extra duit in het zakje doen.
Overtuig dus ook hen met een goede studiehouding maar overdrijf niet.
Als je nergens anders meer tijd voor hebt, zullen je ouders tot het oordeel kunnen komen dat HAVO te zwaar voor je is, besteed je er te weinig tijd aan, dan kan het zijn dt ze je als te lui ervaren.

Ik vertel je al deze dingen omdat ze onderhuids van aanzienlijke invloed zijn.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

* Mijn zusje zit op vmbo-t/havo en om naar havo te kunnen moet ze gemiddeld een 7 staan (of hoger).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik twijfel nog een beetje
Ik zou zeggen als je voor alle vakken gemiddelt dat heb dan zou ik zeggen je kan naar havo.
Maar tjaaaaaah... ik denk het!.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom geef je dan antwoord????
gemiddeld is trouwens met een d
Ik denk opzich wel dat het kan, maar het is nog maar het begin van het schooljaar he dus er kan nog van ales gebeuren qant de meest beginnen goed en eindigen slecht maar als je echt heel graag erna toe wil en je blijft je best doen moet het lukken. Suc6