Mag mijn werkgever eisen dat ik bij de bedrijfsarts kom op mijn vrije dag, terwijl ik al weer aan het werk ben en geld dat als werktijd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Als je al weer aan het werk bent hoef je niet per se nog naar de bedrijfsarts te gaan.

Het beste neem je even contact op met de bedrijfsarts en overleg je met hem/haar.
Je moet je dan natuurlijk wel beter melden als dat nog niet is gebeurd.

Voor bezoek aan de bedrijfsarts geldt hetzelfde als voor al het doktersbezoek, dit dient zoveel mogelijk in je eigen tijd te gebeuren, maar de werkgever moet je wel de gelegenheid geven als je fulltime werkt om naar een dokter te kunnen gaan. Sla je CAO er even op na er kan een beperking in staan voor hoeveel tijd je daarvoor krijgt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is vraagsteller wel begonnen met werken maar niet volledig 100% werkende.