Als je al sollicitatiebrief hebt gestuurd gisteren, kun je dan toch nog bellen dat je graag een afspraak wilt maken ?

Of moet je wachten tot je uitgenodigd gaat worden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

ik zou niet bellen..
gewoon even wachten tot je uitgenodigd word
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, precies, gewoon wachten.
Normale procedure bij solliciteren is een brief schrijven en vervolgens wachten tot je uitgenodigd wordt. De andere partij zit er waarschijnlijk niet op te wachten, dat er door alle geinteresseerden ook nog gebeld gaat worden. Beter om gewoon te wachten dus.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Bellen om een afspraak te maken is dan veel te vroeg, zij moeten jou uitnodigen op basis van brief en CV, niet andersom.

Wat je wel kunt doen: na minimaal twee dagen (één is te snel voor de postverwerking) even bellen om te bevestigen dat je brief in goede orde is aangekomen. Dat is niet opdringerig (je vist niet naar een uitnodiging) terwijl het wel duidelijk is dat het je wat kan schelen of je kans maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal zet je dat in je solicitatie

zoals :
IK wil mijn CV graag toelichten in een mondeling gesprek...

Ze bellen je zelf zowiezo op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik niet doen. Dat is erg opdringerig. Wat je kunt doen is als je over 1 week nog geen bevestiging hebt ontvangen, even bellen met de vraag of je brief goed is ontvangen. Dan heb je toch even contact maar met een goede reden.
Als ze je namelijk willen uitnodigen dan laten ze dat zelf wel weten.
Het is heel normaal dat je 14 dagen moet wachten tot je een uitnodiging of afwijzing krijgt. Een bevestiging stuurt (helaas) niet iedereen maar zou binnen 1 week wel logisch zijn.