1 dag minder werken daardoor ww wat als zaak failliet gaat krijg ik dan wel over 4 dagen ww?

Ik moet van mijn baas 1dag minder gaan werken waardoor ik wel recht heb op 1dag ww. Nu is mijn vraag eigenlijk als de zaak nu zo slecht gaat dat we over half jaar failliet gaan krijg ik dan wel over 4 dagen ww? Dat ik dus recht heb op 1dag ww die al kreeg en dan nog recht heb op ww over de andere 3 dagen? Of dat het zo is dat ik dan alleen over 3dagen ww maar krijg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je werkgever kan met het Uwv zijn overeengekomen dat er werktijd vermindering noodzakelijk is om het bedrijf in bedrijf te houden. Dat kan het dus zijn dat je voor 1 dag ww krijgt. Dit moet wel geregeld zijn. Gaat het bedrijf als nog failliet dan krijg je dus de overige dagen ook ww.