Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tot hoe laat mag school me 'vasthouden'?

ik zit aankomende donderdag 11 uur lang op school (project); daar heb ik natuurlijk zoals iedereen geen zin in.
mijn vraag is dus of mijn school me zo lang mag vasthouden

ik kan er nergens iets over terugvinden in het leerlingstatuut.
docenten op mijn school zeiden wel eens dat je maximaal tot 16:40 op school mag worden vastgehouden...
is het niet algemeen geregeld of zo?

Toegevoegd na 13 minuten:
@Indytje07 ik zit dus tot half 8 's avonds...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien snap ik het niet, omdat ik al "ouder"ben, maar ik krijg altijd een beetje de kriebels van zulke vragen.
waarom vinden kinderen tegenwoordig dat ze overal "recht"op hebben (mag een leraar wel dit of dat?)?
wees blij dat je in een land woont waar je naar school kan en mag!
leer maar vast een beetje wennen aan het echte leven, waarin je straks gaat werken en ws ook weleens 11 uur van huis zult zijn.
het is notabene voor je eigen toekomst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gonzo een reactie naar m'n hart. Als moeder van drie pubers antwoord ik op dergelijke vragen:als je aan al je plichten hebt voldaan, mag je gaan zeuren over je rechten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen zin? Dan maak je maar zin! Wat denk je dat er zou gebeuren als ik tegen mijn baas zou zeggen dat ik geen zin heb om af en toe een beetje extra inzet te tonen als dat gevraagd wordt? Zeker als daar tegenover staat dat ik ook af en toe wat minder mag doen als het werk dat toelaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het wel n beetje met Mercedes eens, eerlijk gezegd. Zo'n kind mag er toch best de balen van hebben dat ie zo lang op school moet blijven?! En ik vind het bovendien zeer leerzaam dat hij zich verdiept in zn rechten en plichten::))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk mag hij balen! maar om nou over "rechten"te beginnen bij zulk soort dingen.
een kind heeft recht op onderwijs en dáár mag hij blij om zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt in ieder geval recht op een pauze iedere 3 uur!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Tien over 4 behalve als je geshorst ben zoals ik ik tot 5 uur...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar mag ik nou worden vastgehouden tot half 8?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neee nee dat mag niet in welke klas zit je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4 vwo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mag niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bron?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rechter en jurist is mijn moeder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als school nou een leuk project heeft georganiseerd, dan mag dus gewoon iedereen die daar geen zin in heeft naar huis? Dat denk je maar, en je moeder ook. Heeft je moeder wel eens een zaak gevoerd over zo'n onderwerp?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als half 8 voor vwo leerlingen in groep 4 te laat is, dan lijkt mij uitgaan in het weekend ook te laat en vermoeiend, en dan heb ik het nog niet eens over de tijd dat deze vraag is gesteld (Maar liefst 20:15 uur)
Daar zijn geen vaste regeltjes voor, incidenteel mag school jou best langer 'houden' dan de normale schooltijden voor een schoolse activiteit, zolang het aantal uren op jaarbasis maar niet te veel overschreden wordt.

Als jij door zo'n activiteit geen tijd hebt om je huiswerk te maken, moet daar de volgende dag wel rekening mee gehouden worden. Maar verder heb je geen enkele reden om te piepen.

Toegevoegd na 48 seconden:
O, ja, en je moet natuurlijk wel normale pauzes kunnen nemen en een hapje kunnen eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel mag de school je tot 8 uur vasthouden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de wet staat dat je leerlingen niet langer dan 16:30 op school mag houden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee.
Kun je aangeven waar je dit in de wet ziet staan ? https://wetten.overheid.nl/BWBR0002399/2020-01-01
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing