Ziek op het werk, verhuisd zodat naar werk gaan niet meer mogelijk is. Waar heb je recht op?

Ik ben ziek op het werk, arbeidsongeschikt op het moment en al gesprekken gehad met de bedrijfsarts.
Ik werkte doorgaans 9 uur per week en zou deze week starten met aangepast werk voor 3 uur per week. Nu ben ik door mijn ziekte weer terug gaan wonen bij mijn ouders, zodat mijn herstel een betere en snellere verloop heeft. Dit is alleen circa 2 uur rijden, wat niet haalbaar is voor mij.
Nu heb ik binnenkort een belcontact met de bedrijfsarts over hoe het nu verder moet, maar waar heb ik recht op? Betaald mijn werkgever mij nog steeds? Of neemt UWV dit over? Of kom ik helemaal zonder salaris te zitten?

Als er vragen zijn, aub bij reacties.

Het liefste antwoorden met bron.

Toegevoegd na 52 minuten:
Ik raad iedereen aan om eerst in de reacties de aanvullende vragen en antwoorden te lezen. Wel zo handig.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je door persoonlijke omstandigheden niet meer kunt werken dien je ontslag te nemen, een verhuizing is een persoonlijke omstandigheid. Als de arbodienst na bezoek vind dat je drie uur per week kunt werken moet je dat ook doen, jou persoonlijke omstandigheden doen daar niets aan af, ga je niet naar het werk hoeft geen enkele instantie je nog iets uit te keren. Ook als je ontslag neemt of ontslagen wordt door eigen schuld (niet op het werk verschijnen) heb je geen recht op een uitkering. Lijkt me dus heel verstandig om tot een oplossing te komen en met de werkgever in overleg te gaan hoe dit probleem op te lossen.

Het gaat hier niet alleen om jouw recht, maar ook op jouw werkgevers recht. Door het aangaan van een arbeidovereenkomst, betaald hij jou voor de geleverde arbeid. Daar zitten rechten en plichten aan. Jouw plicht in deze is om mee te werken aan een reïntegratie. Doe je dat niet (afstand is geen excuus) kan jouw werkgever je salaris opschorten, en een ontslagvergunning aanvragen. Je bent dan verwijtbaar werkeloos en ontvangt geen uitkering.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100