waar haal je biogas vandaan?

We doen ons pws op school over biogas.
Voor dit werkstuk hebben we zelf biogas gemaakt. Maar waar halen we echt biogas vandaan om dit te vergelijken?
Gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
bamibal
12 jaar geleden
Bruine bonen, uien, etc. eten. Dan komt het biogas vanzelf.

Antwoorden (4)

Ga naar de dichtsbijzijnde warmtekrachtcentrale. Biogas (door mestvergisting geproduceerde) wordt over het algemeen gebruikt in een warmtekrachtcentrale.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biogas wordt geproduceerd van biomassa dmv bv vergisting. Een bedrij fwat zich hiermee bezig houdt is http://www.ogin.nl/. Een ok de twentse vuilverbrander Twents houdt zich hiermee bezig.

ik neem aan dat jullie maar een kleine hoeveelheid nodig hebben. Wellicht kan je via een van deze bedrijven een kleine fles krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige tuincentra/kwekerijen gebruiken het dacht ik ook om hun kassen te verwarmen. Was pas iets van op op tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steeds meer varkensboeren hebben een eigen biogascentrale. Bij jullie in de buurt misschien ook?
Of zoek eens op sites van bedrijven die biogasinstallaties bouwen, zoals: