In de beveiliging met strafblad?

Ik ben in bezit van een beveiligersdiploma heb jaartje of 3 erin gewerkt toen is een incident geweest met een vriend (hoofddader) hij wou ze vriendin terug naar huis meenemen ze was naar haar moeder gegaan kregen hierover ruzie dus hij met moeite haar de auto met enige worsteling ik hielp mee met haar in de auto te zetten .. volgende dag heeft ze aangifte gedaan bij politie en die vriend (mafkees) was opgepakt na paar weken werd ik ook gearresteerd en moest 6 weken zitten..
Rechter oordeelde 40 uur werkstraf plus jaartje proeftijd die is inmiddels allang verlopen..
Nou probeer ik al een jaar lang een baan te vinden,..
Geloof het of niet minimaal 3 cv´s gaan wekelijks de deur uit al zo lang !!!
naar diverse functies
Denken jullie dat ik nog een kans maak op een baan in de beveiliging _???
Waarom beveiliging ? omdat ze daar veel mensen zoeken en dat ik daar makkelijker kan werken..

Graag serieuze antwoorden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Ik ben nu zelf ook 2 jaar werkzaam in de beveiliging en toen mijn grijze pas werd aangevraagd moest ik naar Amsterdam komen (bijzondere wetten) Wegens een incident wat toen 2 jaar geleden gebeurd was. Ik raakte toen betrokken in een vechtpartij waarbij ik iemand (mishandeld) zou hebben. Ik moest hier dus voor op gesprek komen en ik heb mijn kant van het verhaal verteld, want ik had geen aangifte gedaan en ik wist dus ook niet dat het wel tegen mij gedaan was.

Maar ik werk nu dus alweer 2 jaar in de beveiliging en als je grijze pas eenmaal heb dan raak je die zelden kwijt tenzij je iets heeel ergs moet doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In de beveiliging heb je te maken met BORG erkende bedrijven. Bij deze bedrijven wordt al het personeel gescreend op het juridisch verleden, en daarbij wordt 8 jaar terug gekeken.
Als je een relevant strafblad hebt (en dat lijkt er wel heel erg op) dan zul je niet door die screening heenkomen.
Ik adviseer je om niet in de beveiliging te gaan werken voor de komende tijd.
itsme
13 jaar geleden
Tsja, die vriend was dus geen vriend maar een hoofddader en een mafkees. Realiseer je je nu. In de beveiliging wil men dat je opkomt voor de veiligheid van zo'n vrouw en niet voor iemand die deze veiligheid aan z'n laars lapt voor een of andere bekende mafkees. Met dit strafblad kan je het daar wel vergeten. In de sector vervoer zijn ook nog veel vacatures...Ook 'makkelijk' werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt voor verschillende banen verschillende vog's.
Zie link: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verklaring-omtrent-het-gedrag
Je kunt even bellen en je situatie daar voor leggen en vragen op welke vacatures met vog je wel kunt solliciteren. Misschien is de baan die je nu hebt wel geen enkel probleem.
Nee, zodra je werkgever je 'grijze pas' aanvraagt bij de afdeling bijzondere wetten van het politiedistrict in jouw regio, dan wordt er speciaal gekeken naar geweld, vermogens en -economische delicten.
Dit zijn allemaal zaken die geregeld zijn in de 'Wet op de particuliere beveiliging en recherchebureaus' de WPBR. Tenzij dat de dienstdoende agent die de aanvraag behandelt ligt te slapen zul jij de toestemming om werkzaamheden in de beveiliging te verrichten niet krijgen. Als je als installateur of beveilingsmonteur wilt gaan werken, dan komt ook de welbekende VOG-verklaring om de hoek kijken, en ook voor zo'n functie zal die verklaring niet aan je verstrekt worden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat denk ik niet. Maar ik snap alleen niet dat je eerst aan ons vraagt ofdat je überhaupt kan werken als beveiliger, en dan zeg je dat je makkelijk werk kan vinden als beveiliger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als beveiliger moet je onbesproken gedrag hebben. Heb je dat niet, kom je niet in aanmerking voor een baan als beveiliger...voor iedere nieuwe baan in deze beroepsgroep wordt je opnieuw gescreend!