staat er onslag op als een leeraar kutkoppen tegen leerlingen zegt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is zeker de leraar Nederlands...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha,goeie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, de leraar had zeker New Kids gekeken en dacht leuk mee te doen.

Antwoorden (7)

Hangt van de situatie af.
Misschien kon hij zichzelf niet in houden omdat niemand luisterd.
De leraar kon misschien zijn dag niet hebben.
Als dit dagelijks gebeurt als n groet zoals : goeiemorgen kutkoppen dan zit hij inderdaad verkeerd .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of hij ontslagen moet worden weet ik niet maar een hartig woordje met de directeur is zeker wel nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schelden/vloeken kan ertoe leiden dat een docent wordt geschorst. Maar als jij naar je mentor/mentrix gaat en zegt 'Hij zei kutkoppen tegen ons!' dan word je waarschijnlijk niet geloofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leraar heeft een voorbeeldfunctie.
Dus zo`n uitdrukking past absoluut niet.
Het is beledigend.
Een stevig gesprek met zijn directeur is wel op zijn plaats vind ik.
En jullie mogen hem er zelf ook gerust op aan spreken.
Niets mis mee.
12 jaar geleden
Nou ik kan me niet voorstellen dat een leraar hier om ontslagen zou worden.

Het is niet netjes, nee. Maar wil je nou eerlijk zeggen dat de leerlingen op dat moment helemaal niets fout deden?
Een leraar is ook maar een mens. Je kan hem ook boos maken en dan zegt ie misschien zoiets.

Mocht de leraar het gedaan hebben, zomaar, zonder reden, dan moet hij bestraft worden, maar het zou me niet verbazen als hij een reden had om zoiets te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt ook aan het type onderwijs. Middelbare school en daarvoor (basisschool etc.) zal de leraar waarschijnlijk flink worden aangesproken, en als het vaker voorkomt waarschijnlijk ontslag. Ga je kijken naar een ROC of iets dergelijks moet het echt een probleem zijn voor een aantal leerlingen en de leraar moet dan echt wel meer dingen fout doen wil hij ontslagen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen.

Echter kan de leerkracht er door de directie op worden aangesproken, een reden voor ontslag is het niet.