ik wil beginnen aan een bol opleiding welk niveau heb ik nodig en hoe oud moet ik er voor zijn?

ik wil de opleiding proces operator b gaan doen op het zadkine in hoogvliet gaan doen maar ik wil weten hoe oud je moet zijn en welk niveau het is een bol opleiding

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is een MBO-opleiding op niveau 3. Je kunt met de beroepsopleiding Operator B beginnen als in het bezit bent van één van onderstaande diploma's:
• Diploma vbo of mavo met de vakken Wiskunde, Natuurkunde en een moderne vreemde taal op tenminste C-niveau. Een van de genoemde vakken kan worden vervangen door Vaktheorie of Vaktekenen op C-niveau
• Diploma vmbo kaderberoepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg in de sector techniek
• Diploma vmbo kaderberoepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg in de sector economie, zorg en welzijn of landbouw, waarbij Wiskunde en Natuurkunde of Scheikunde één deel van het examen heeft uitgemaakt
• Een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo/ vwo
• Vergelijkbaar diploma.

De beroepsopleiding Operator B duurt gemiddeld 3 jaar. Bij bol ga je fulltime naar school en loop je stage. Met je diploma voor Operator B op zak kun je doorstromen naar de opleiding Operator C.

Toegevoegd na 8 minuten:
De minimum leeftijd die je ervoor moet hebben is zestien jaar. Een maximum leeftijd wordt niet gegeven.
Amadea