hoe zit het met de instroommomenten van de volwassenhavo?

ik wou volwassenhavo doen, maar de gemeente wou geen toestemming verlenen, omdat ik 17 ben. ik word deze december 18. Nou wou ik alsnog graag volwassenhavo gaan doen, maar nou las ik dus dat er alleen instroommomenten aan het begin van het schooljaar zijn. Zijn er geen meer instroommomenten? Naar de gewone middelbare school lukt niet wegens omstandigheden, volwassenhavo is mijn enige optie!(ik ben een gastgebruiker, dus ik kan niet op jullie vragen reageren, mochten jullie die hebben, sorry:( )

Toegevoegd na 38 minuten:
(oh ik zie wel dat ik extra uitleg toe kan voegen) ik heb wel gewoon vmbo gedaan op een normale middelbare school. Daarna naar het mbo, spw, maar daar ben ik gedwongen mee gestopt na 1 jaar. Toen kwam ik dus op het idee om volwassenenhavo te doen, zie extra uitleg boven. Jaa ik heb ook op verschillende sites gezien dat je met 16/17 jaar heen kan, ik weet niet hoe dat precies zit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je niet gevraagd aan gemeente?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een lerares van me vorige opleiding, die me heeft begeleid met het vinden van een nieuwe opleiding, heeft het gevraagd, zei ze, dus ik neem aan dat ze dat gedaan heeft.

Het beste antwoord

bij hbo zijn er vaak meerdere instoommomenten, waardoor je dan ook later afstudeert. omdat bij het voortgezet onderwijs alle examens exact tegelijk moeten plaatsvinden, heeft de volwassenhavo dit niet. vaak kan een paar weken later nog wel, maar meer niet omdat je dan toetsen mist die na de eerste paar weken plaatsvinden. succes met je opleiding. ik zit zelf ook op volwassenhavo en weet dus wat een gedoe het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vreemd. Op de website van de overheid staat dat leerlingen van 16 of 17 jaar en ouder die ononderbroken op het voortgezet onderwijs gezeten hebben, kunnen worden uitbesteed aan het vavo, tenzij dat niet bij jou het geval is. Maar helaas is de enige instroommoment begin van het schooljaar, is anders dan bijv. HBO