Ik ben bezig met mijn ondernemingsplan voor een kinderopvangconcept. Waar kan ik de leveringsvoorwaarden van een kdv vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Enkele antwoorden zijn al gegeven. Omdat ik uit jouw vraag de suggestie krijg dat je ze wil overnemen ga ik op dat element van de vraag in. Ook algemene voorwaarden van een bedrijf of instelling zijn auteursrechtelijk beschermd. Je mag ze dus niet zomaar overnemen. Als je 1-op-1 de voorwaarden kopieert van een 'collega' , dan kan deze collega (of de opsteller van de algemene voorwaarden) jou aansprakelijk stellen voor een inbreuk op het auteursrecht. Bedenk ook, dat jij aan je potentiële klanten van elk artikel moet kunnen uitleggen wat er staat (en waarom). Bedenk verder, dat algemene voorwaarden van andere ondernemingen nooit helemaal toegespitst zijn op die van jezelf. Grapje van een jurist op internet:
"Ik ken het verhaal van een online dierenwinkel die de AV van Bol.com kopieerde “want zo’n groot bedrijf heeft dat vast perfect geregeld” en later door een klant gesommeerd werd het levend aas na drie weken terug te nemen want volgens de AV mag alles binnen dertig dagen terug. Oeps."

Antwoorden (2)

Even op internet zoeken en je vind heelveel voorbeelden van KDV en hun leveringsvoorwaarden hieronder heb je een link
ronron1212
11 jaar geleden
De leveringsvoorwaarden van de Triangel vind je in de url http://www.kinderopvangtriangel.nl/cms/my_documents/my_files/D1Z_Algemene_voorwaarden_MO_groep_september_2005.pdf
Zoeken in Google op leveringsvoorwaarden en kinderdagverblijf levert een groot aantal kinderdagverblijven op die hun voorwaarden online hebben gezet.