Welk vakkenpakket heb je nodig voor de mode academie?

Ik wil later graag naar de mode academie en ik vroeg me af welke vakken je daarvoor moest doen. Reageer snel aub!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom snel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee snel omdat het een opdracht is om uit te zoeken wat je daarvoor nodig hebt :P

Antwoorden (2)

Er lijkt geen specifiek pakket gevraag te worden:

Eisen

Havo- of gelijkwaardig diploma. Wanneer men niet over het vereiste diploma beschikt maar wel over bijzondere capaciteiten, kan incidenteel van deze regel worden afgeweken. Dit is ter beoordeling van de toelatingscommissie.
Examen

Tijdens het toelatingsexamen wordt er getoetst op beeldend creatieve aanleg, oorspronkelijkheid en tekenvaardigheid.
Het toelatingsexamen begint met een gesprek van ongeveer vijftien minuten met de toelatingscommissie, bestaande uit één docent en twee eindexamenstudenten.

Dit bestaat uit:
1) Een gesprek over motivatie en algemene belangstelling.
2) Beoordeling van het meegebrachte eigen werk. Dit hoeft niet alleen te bestaan uit eindresultaten, maar kan ook schetsen en ontwerpen bevatten die inzicht geven in het maak- en denkproces.
3) Beoordeling van de resultaten van de thuisopdracht. Dit is een ontwerpopdracht die men na aanmelding via Studielink ontvangt, thuis maakt en meeneemt naar het toelatingsexamen.

Afhankelijk van de uitkomst van dit gesprek volgt een uitnodiging om de volgende dag van 10.00 tot 16.00 uur deel te nemen aan het praktisch gedeelte van het examen.

Er zijn in principe twee toelatingsrondes: eind januari en eind maart. Voor toelating tot hogere jaren van de voltijd opleidingen geldt een afwijkende regeling.

Alle informatie met betrekking tot toelating is verkrijgbaar bij het Bureau Studentenzaken van ArtEZ studentenzaken@artez.nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bovenstaand antwoord lijkt me heel betrouwbaar, maar ik wil nog wel even zeggen dat de mode opleiding een creatieve opleiding is, dus dan staat het beter op je lijst als je bijvoorbeeld handvaardigheid of tekenen hebt, dan aardrijkskunde en geschiedenis