Is het makkelijker om Spaans te leren als ik al Frans kan?

Als ik volgend jaar naar de Hoge Hotelschool wil moet ik Frans of Duits gaan leren. Nu lijkt Duits mij makkelijker, maar wil ik best voor Frans gaan als ik hierdoor makkelijker het Spaans kan aanleren (wat volgend jaar in mijn vakkenpakket zit). Dus ben ik benieuwd of het makkelijker is om Spaans te leren als ik al een Franse basis heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Ja en nee.
In zekere zin komen de talen overeen met woordjes die op elkaar lijken, maar vooral bij de uitspraak kun je af en toe wel last hebben van je Frans.
Het heeft sommigen bij ons in de klas heel veel zakken drop gekost (boete bij verkeerde uitspraak) om de franse uitspraak tijdens het spaans weg te laten (bijvoorbeeld het woordje "en" in het frans is het qua uitspraak meer "an" maar in het spaans is het gewoon keihard "en"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja. Ze stammen beide af van het Latijn. Het is dus wel degelijk een voordeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spaans en Frans behoren tot dezelfde taalfamilie, nl. de Romaanse talen. Ik denk dat je gelijk hebt, dat het gemakkelijker is Spaans te leren als je al Frans kent.
Leuk joh, taal leren is zo leuk!!! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het zijn beiden Latijnse talen. Net als dat duits veel gemeen heeft met Nederlands, heeft Frans dat met Spaans. Je zult zien dat veel woorden op elkaar lijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel iets. Maar Spaans is zo eenvoudig en logisch dat het je weinig moeite zal kosten. De uitspraak kan een probleem zijn, wij zijn niet zo gewend met de tong te spreken en die RRRRRR is ook moeilijk.
Leuk taal.

Frans helpt wel heel veel als je ook Catalaans wilt leren.