Wanneer ben je beter voorbereid op VWO 5 als je van VWO 4 komt of als je geslaagd bent bij HAVO 5?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja

Antwoorden (3)

Ik denk als je van VWO 4 komt. VWO is meer theoretisch ingesteld en HAVO meer praktisch. Je stroomt van VWO dus meer mee met de manier van leren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van VWO4, omdat VWO toch wat meer theorie is en een hele stap moeilijker dan HAVO. De leermethode VWO en HAVO verschilt veel van elkaar. Ook kom je vaak op een nieuwe school en dat is ook enorm wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar je kan toch ook gewoon op je huidige school van havo naar vwo gaan...
Beide kan. Als je je HAVO 5 diploma hebt gehaald wordt er vanuit gegaan dat je enigzins kan 'leren' en dan moet VWO ook wel te doen zijn (maar het is wel wat moeilijker).

Voornamelijk de vakken als wiskunde en natuurkunde zijn moeilijker op het VWO.

VWO4 is uiteraard gewoon de voorganger van VWO5 dus dat kan nooit fout zijn.