Kan een ROC een aanmelding weigeren voor een BBL opleiding, als diegene 1 of 2 weken te laat is met aanmelden??

Het zijn immers maar 1 of 2 weken die je mist. Dat zijn 8 dagen aan werk missen en 2 dagen aan school. Als jij zegt dat je dit in kan halen, mogen ze je dan alsnog weigeren??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bij BBL hangt het ook vaak af van het wel of niet hebben van een leerbedrijf, en ik begrijp uit een reactie van je dat je dat ook nog niet hebt. Waarschijnlijk is het geen probleem om in te stromen zodra je een leerbedrijf hebt gevonden.
Maar het kan ook dat de groep gewoon al vol is, en dan kunnen ze je inderdaad alsnog weigeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies, dat moet ik nog even bekijken. Ik kan sowieso geen leerbedrijf vinden, zonder de kans uberhaupt dat ik aangenomen kan worden haha.
Bedankt ;)!

Andere antwoorden (4)

Natuurlijk mogen zij dit. Deadline is deadline.
Er valt natuurlijk altijd over te overleggen, en afhankelijk van hoe strikt zij zijn zal je alsnog wel of niet toegelaten worden. Maar als zij zeggen zich aan de deadline te houden, heb je geen poot om op te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ik probeer te overleggen en dergelijke, hopelijk kan ik iets regelen. Bedankt!
Dit mag. Het zijn regels. Als iedereen regels breekt, is een afspraak een loze regel. Als je voor je tentamen 30 minuten te laat bent; mag dat dan ook je tentamen 30 minuten later inleveren??? NEE.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk. Maar als je een goede reden hebt ( ernstig ziek misschien? ) zullen ze wellicht hun hand over het hart strijken mits er nog plek is in de opleiding natuurlijk
Maar ben je gewoon te lui geweest, of te laks ofzo..tsja...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nja..ik ben gewoon een beetje te laat met ontdekken dat ik naar die opleiding en die school wil. (ik werk nu en wil dolgraag weer naar school) en ik zit dus niet te wachten op nog een jaar werken en dán pas naar school. Ik probeer met ze te ''onderhandelen'' en te laten zien dat ik totaal niet laks ben oid. Hopelijk valt er iets te bespreken.
Bedankt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
succes! ( zelf heb ik me ook voor mijn opleiding een week te laten ingeschreven en het mocht bij gratie toch nog )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke !! Dat geeft wel hoop haha. Alleen is nu het punt dat áls het mag, dat ik dan zo snel mogelijk een leerbedrijf vind. Ik heb nu 2 mogelijkheden in de buurt. Willen of kunnen die niet, dan ga ik verder zoeken. De school zelf zit immers ook 50 km van mijn huis (maar goed, dat is maar 1x per week, dat scheelt)
BBL opleidingen zijn bedoelt voor jong volwassenen of voor volwassenen. Dan mag je dus aannemen dat zij het een en ander serieus nemen en op tijd solliciteren en een baan vinden en op tijd de opleiding starten.
Als dat niet is gelukt, dan moet je dus weer een jaar wachten, en zorgen dat je tijdig een BBL-baan vind.

Dus JA.