het resultaat is een knallende ruzie en dat bij herhaling als de beoordelingen niet streng bewaakt en begeleid worden door een algemeen gerespecteerd persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Juist. +1
Argwaan, wantrouwen en hielenlikkerij.
Het zal begeleid moeten worden vanuit de werkgever om enig draagvlak te krijgen.
Wie is de ene werknemer om de andere te beoordelen zal men vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaloezie en afgunst... stiekem en oneerlijk gedrag dat haat en nijd afroept...onrust en wantrouwen... demotivatie...
Een hele vervelende werksfeer dus..
Uiteindelijk gevolg: ontslag krijgen of nemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haat en nijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan waar op je beoordeeld wordt.Er kan openheid ontstaan tussen collega's en als het op een positieve manier besproken wordt kan er weer een hoop opheldering zijn en opluchting.Even de puntjes op de i gezet worden kan geen kwaad.
Haat en nijd wordt hieronder genoemd, dat wordt veroorzaakt door een negatieve manier van benaderen of feedback geven.Je kunt iemand ook op een positieve manier beoordelen het hoeft niet altijd negatief uit te pakken.Op je functie beoordeeld worden is iets anders dan op de persoon. Beoordelingen gaan over wat er goed gaat maar ook wat beter kan,daar is niks mee.Daar leer je van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het resultaat zal zijn bij juiste begeleiding.

kwaliteitsverhoging,
Opener en elkaar eerder durven aanspreken.
Meer communicatie
Efficientie

Een collega die mij verteld dat ik iets beter kan doen houdt mij scherp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om eerlijk te zijn heb ik mezelf (bij mijn vorige baan) weleens afgevraagd waarom ik werd beoordeeld door mijn leidinggevende die mij veel minder meemaakte dan mijn directe collega's.
Het hangt er wel vanaf wat voor werk je doet, maar wanneer er van je verwacht wordt dat je samen met een groep collega's tot een min of meer gezamenlijk resultaat komt denk ik dat de collega's toch eigenlijk degene zijn die het beste zicht hebben op jouw doen en laten.
Ik denk dat ieder bedrijf wel van die mensen kent die de snor drukken bij bepaalde werkzaamheden/opdrachten, maar die wel meetellen als de opdracht geklaard is en men zegt: Wij hebben het gedaan. Of zo'n collega die altijd fouten maakt waarvoor jij je dan moet verantwoorden omdat je vanuit een team werkt.
Als je als leidinggevende in een bedrijf bespreekbaar maakt dat je collega's mede beoordelen, en je legt uit waarom, denk ik dat dit ook positief kan werken, mits met de juiste begeleiding. Het moet ook geen manier worden om bepaalde mensen weg te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
discriminatie