Kan ik van mijn studieschuld bij de IB groep afkomen door ze te tonen dat ik psychische problemen heb en ook had tijdens mijn mislukte studie?

Ik heb in het verleden 2 maal een studie op MBO niveau 4 niveau gedaan, deze heb ik allebei niet afgemaakt en ben gestopt na een jaar omdat het gewoon niet ging, vandaar dat ik ook later in de WAJONG terecht ben gekomen. Nu is het zo dat ik bij de IB groep een schuld van rond de 1700 euro. Zouden ze die willen kwijtschelden als ik aantoon dat ik problemen heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Hallo,

Dit is mogelijk. Ik zelf zit namelijk in precies dezelfde situatie als jij zit. Ik heb maar liefst ook 4 jaar een niveau 4 MBO opleiding gedaan, 2 zelfs, maar beide niet afgemaakt. Ik heb nu ook een schuld van duizenden euro's.

Wat je kunt doen is een voorziening studiefinanciering aanvragen. Dan moet je school laten schrijven wat de conclusies zijn waarom jij niet in staat bent om succesvol een opleiding af te ronden, en je psycholoog/psychiater moet hier ook nog aan meewerken.

Mijn Wajong traject loopt nog, heb dinsdag een gesprek (voor de 2e keer, want de 1e keer was het afgewezen.. (terwijl ik autisme asperger syndroom heb :S) dus ik ben benieuwd.. Maar zo kun je dus een verzoek indienen om je studieschuld om te zetten in een gift.

Ik raad je aan om hierover even contact op te nemen met DUO, dan sturen zij je de formulieren toe.

Succes!