Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik me nog inschrijven voor de hbo in deze situatie ?

Nou ik begin pas in februari mijn 4jarige mbo opleiding...
Ik wil na die 4 jaar ,hbo gaan doen ...
Wanneer kan je je eigenlijk inschrijven voor de hbo ? Want kan ik dat gelijk doen na dat ik klaar bn met mbo4 in februari ? En dan wel normaal beginnen zoals alle hbo-ers in augustus/september?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
858

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor het inschrijven moet je kunnen aantonen dat je een bepaald niveau hebt. Je MBO 4 diploma geeft toegang tot de opleiding. Maar dan moet je die dus wel eerst hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je nu je diploma hebt gehaald kan je misschien als je heeeeeeeeeel snel bent nog inspringen. Maar de scholen zijn al een dikke week bezig. Je begint dan wel met een week achterstand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een MBO-opleiding van vier jaar duurt niet altijd exact vier jaar. Je hebt daar zelf vaak invloed op, door toetsen in één keer te halen haal je je diploma bijvoorbeeld eerder dan als je dingen uitstelt. Ook BPV (beroepspraktijkvorming oftewel stage) heeft invloed op de duur van de opleiding.
Je moet nu nog beginnen met het MBO, dus zou ik me nog nog geen zorgen maken over de aansluiting over vier jaar. Grote kans dat het zonder enig probleem kan als het zover is!
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding