Even er vanuit gaande dat je Groot Brittanie bedoelt, en niet engeland..
Swansea biedt het aan als Bacheler programma, alsmede Sussex. Sussex zal je niet accepteren als student met een HAVO diploma. Swansea misschien.

Je kan natuurlijk ook besluiten om nog 2 jaar VWO te doen, en dan bv in Twente Nanotechonolghie te gaan studeren. Daar hebben ze het grootste nanolab van Europa, en een van de grootste vd wereld. De opleiding is een van de top 3 van de wereld voor nanotechnologie: http://www.utwente.nl/mesaplus/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan op verschillende universiteiten. Je zal alleen wel een toelatingsexamen moeten doen als internationale student. Het Britse school systeem zit anders in elkaar dan dat van Nederland. Voor toelating aan een Britse universiteit heb je als Brit doorgaans een A-level traject of een Cambridge Pre-U nodig. Alleen een HAVO diploma zal niet snel genoeg zijn.

Sowieso zijn er niet zo veel opleidingen die een opleiding met nanotechnologie als bachelor aanbieden. De meeste zijn op master of doctoraat niveau. Een bachelor in natuurkunde, technische natuurkunde, fysische chemie iod zal je het beste helpen om door te stromen naar een master nanotechnologie.

Een lijst van universiteiten in Engeland en Wales die nanowetenschappen aanbieden hieronder:

Engeland:

lvl 7 Masters:

University of Cambridge en University of Nothingham:
Nanoscience (lvl 7 Masters)

University of York:
Liquid Crystals and Nanoscience (lvl 7 Masters)

University of Liverpool:
Micro and Nano-technology (lvl 7 Masters)
Chemistry with Nanotechnology (lvl 6 honours)

University of Oxford:
Nanotechnology (lvl 7 Masters)

University of Cambridge en University of Bristol:
Nanoscience (lvl 8 Doctorate)

Wales:

Swansea University:
Nanoelectronics (lvl 7 Masters)
Nanoscience to Nanotechnology (lvl 7 Masters)
Nanotechnology (lvl 7 Masters)
Nanotechnology to Nanoscience (lvl 7 Masters)

Bangor University:
Physics with Nanotechnology (lvl 6 Honours)
Nanotechnology and Microfabrication (lvl 7 Masters)
Quantum Transport and Nanoelectronics (lvl 8 Doctorate)

Glyndŵr University:
Polymers and Molecular Nanotechnology (lvl 7 Masters)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is best je de vraag te stellen waarom je in Groot Brittannie wil gaan studeren, maar ik denk dat je daar al wel over nagedacht zal hebben. Het is niet de goedkoopste beslissing en zoals RoepiRoepi al vermelde, er zijn zeer goede opleidingen in Nederland. Ik denk dat de antwoorden hierboven volledig geldig zijn.
Ik ben echter niet zeker dat een Britse universiteit een Havo diploma genoeg zal achten als een toegangskwalificatie voor een bachelor’s degree die bij definitie zeer academisch is. (http://studerenuk.be/?page_id=13 ). Het is soms moeilijk voor internationale studenten om te weten wat je nodig hebt. Je kan altijd een kijkje nemen op http://www.ucas.com voor universiteiten die nanotechnologie aanbieden en ik zou universiteiten dan contacteren om er zeker van te zijn dat je op het goede spoor bent. Universiteiten in Groot Brittannie bepalen grotendeels zelf wie ze accepteren en wie niet.
Het kan echter zijn dat je een extra jaartje in Nederland moet doen. In mijn ervaring echter, overschatten Britse universiteiten soms buitenlandse kwalificaties, dus misschien heb je geluk.

Marc
www.studerenuk.be

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is natuurlijk jelle die Twente vermelde... niet RoepiRoepi