ik heb zojuist een brief gehad dat mijn contract niet word verlengd, word loon nog gestort?

ik heb zojuist een brief gehad dat mijn contract niet word verlengd, maar over 6 dagen krijg ik nog wel wat euro loon, als ik nu niet meer kom opdagen, wordt die loon dan alsnog gestort of niet? en nergens in de cao boekje of contract staat er iets over..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je krijgt waarvoor je gewerkt heb en dus recht op hebt. Niet komen opdagen is niet zo netjes en als je werkgever daardoor in de problemen komt en kosten moet gaan maken door jouw kan hij wel eens vervelend gaan doen. Gewoon je verplichting afmaken is mij advies.
Antoni
8 jaar geleden
Ja, wat een rare instelling is dat! Niet meer komen opdagen als je contract niet wordt verlengd! Gewoon je afspraken nakomen, dat is een normale werkhouding! Wil je niet daar echt niet meer werken, maak dan nieuwe afspraken met je werkgever en laat hem of haar in ieder geval op tijd weten dat je niet meer terug wil komen, zodat hij of zij genoeg tijd heeft om een vervanger voor jou te regelen.
tinus1969
8 jaar geleden
Als je niet meer komt opdagen, zul je in ieder geval het loon over die uren ook niet meer krijgen.
Erna55
8 jaar geleden
Gewoon gaan werken.
Ik snap niet waarom je overweegt om niet meer te gaan werken.
Antoni
8 jaar geleden
Sorry, ik heb één keer te veel "niet" geschreven. Ik bedoelde: "Wil je daar echt niet meer werken, ...".
Ritsuka
8 jaar geleden
Gaat leuk worden bij je volgende sollicitatie, als ze gaan bellen voor referentie te vragen.

Antwoorden (2)

Je moet nog steeds blijven komen werken tot en met de laatste dag van de overeenkomst en tot en met die dag moet je worden betaald.

Verder krijg je nog een betaling voor het vakantiegeld dat opgebouwd is sinds de laatste maand dat het vakantiegeld is uitbetaald. En een uitbetaling voor opgebouwde maar nog niet opgenomen vakantiedagen. Eventueel ook nog wat andere dingen waar je recht op hebt. Samen is dit de eindafrekening.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
oh ik was vergeten te zeggen, maar ik weet niet of dit verschil maakt, ik werk bij een supermarkt als bijbaan, niet dat het mijn vaste baan is.
Computoon
8 jaar geleden
Maakt geen verschil. Als er een einddatum in de overeenkomst staat, moet je tot die datum blijven werken. Behalve natuurlijk als je met de werkgever alsnog iets anders afspreekt, dan kun je eerder weg. ("Met wederzijds goedvinden"). Uiteraard ontvang je dan ook geen salaris meer over de niet-gewerkte dagen. Maar eenzijdig besluiten niet meer te komen opdagen? In geen geval, geen denken aan!
Erna55
8 jaar geleden
Nee, het maakt geen verschil dat dit je bijbaantje is.
Je werkt gewoon tot je de laatste dag in je contract.
Jammer BB . Maar een AO in Nederland moet ( in Nederland ) per 1 jan 2015 een maand voor datum afloop schriftelijk worden opgezegd of worden aan gegeven of er een verlenging komt . Zo niet moet er een schade vergoeding betaald worden . Dus als men jouw AO per 1 juni opzegt dan had dat voor 1 mei gebeurd moeten zijn . Zo niet een door de wet omschreven vergoeding . Maar ja jij moet je zelf wel aan de regels houden en gewoon naar je werk gaan . Zo niet kan je per direct ontslagen worden . Dus bij niet legaal afwezig kan jij zelfs schade vergoeding moeten betalen maar meestal ben je je rechten kwijt en ben je direct zonder baan en verwijtbaar zonder werk dus mogelijk geen uitkering .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aangezien er geen exacte data genoemd worden weet je niet of er aan het opzegtermijn is voldaan. Bovendien geldt een maand opzegtermijn pas vanaf een 1/2 jaar contract, en ook daarover staat er niets in de vraag. zie http://www.arbeidsrechter.nl/afloop-aflopen-contract-bepaalde-tijd