Kan ik mijn vmbo BB opleiding eventueel overdoen ?

Beste lezer,

Mijn naam is Paul, en ben nu 16 jaar. Ik heb VMBO - LWOO, gevolgd. maar ben er na 2 jaar uitgehaald. Waarom omdat ik alleen maar zat te kloten, rotzooi trappen, vechten, en problemen maken. Terwijl er altijd tegen mij werd gezegd Paul je kan veel beter, je kan meer laat dat nou is zien. Heb ik nooit geluisterd naar niemand en ben ik nu laag geëindigd. 2e klass moet iedere leerling in het VMBO-trjaject, een leerweg kiezen, maar bij onze school had je ook een klas voor de individuele- leerling AKA, dus ben ik wel op school gebleven maar uit het VMBO programma gehaald om vervolgens een opleiding te doen op, MBO Niveau 1. want die opleiding hebben ze naar onze school gehaald een aantal jaren terug. In die klas ben ik gaan veranderen en heb ik wel me diploma kunnen halen, en ben toen met sprongen vooruit gegaan, want ik heb geleerd iedereen kan het halen. Want waar een wil is, is een weg en als je niet je best doet ontwikkeld jij je eigen niet. Ik wil graag me VMBO opnieuw doen omdat ik pas geleden in me oude rapporten heb gekeken in het begin hele goeie cijfers, en zo langzamerhand ben ik gezakt. Maar zal me eigen ophoog werken. En iedereen laten zien, iedereeen die me nu uitlacht, dat ik het wel kan. Maar dat ik het heb verkloot, wnat ik bepaal me toekomst en die wordt niet bepaald voor mij

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoi Paul
Ik vind dat je alleen al door dit stuk hier neer te zetten bewijst dat je het ver kunt schoppen! Hartstikke goed.
Maar om nu nog je VMBO-diploma te gaan halen is niet een goed idee. Je hebt immers al MBO-niveau 1, dus van daaruit kun je verder. Niveau 2 heb je waarschijnlijk snel te pakken en dan gewoon verder gaan. Informeer bij je MBO-opleiding naar de mogelijkheden. Misschien kan je ook deelcertificaten halen bij het MBO-traject.
Het zou me niks verbazen als je het tot niveau 4 redt. En dan is HBO zelfs nog bereikbaar!
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het! +