Je bent nog heel jong en zult voorlopig nog wel wiskunde hebben op school. Stel dat je niet goed bent in wiskunde of je hebt er een hekel aan, dan is het ook zonder wiskunde mogelijk om later bij de politie te werken. Wel is het (voor iedereen) best lastig om aangenomen te worden bij de politie, maar dat heeft niks met wiskunde te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze discussie is eerder geweest, en schijnbaar heb je geen wiskunde nodig (zie bron). Maar je kan zo gek als het kan natuurlijk ook gewoon de politie bellen, en het ze zelf vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet Havo met minimaal een zes hebben.
Verder is er een aanname beleid die er voor moet zorgen dat er niet alleen blanke Nederlandse mannen bij de politie werken, maar ook allochtonen en vrouwen.
Als Nederlandse man kom je er lastig aan de bak.
Verder moet je zorgen dat je van onbesproken gedrag bent. Dus geen rottigheid uithalen, ook niet toekijken hoe vriendjes dat doen. Kan tegen je gebruikt worden als je ooit agent wilt worden.