Je moet minimaal gemiddeld een voldoende hebben (5, 5) voor de vakken van het examen om te kunnen slagen.

Toegevoegd na 2 minuten:
En bij havo en vwo niet meer dan 1 vijf voor Nederlands, Engels en weer wiskunde.
Computoon
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Dat dacht ik eerst ook maar zo schijnt het niet te zijn. "De kandidaat die eindexamen vwo of havo heeft afgelegd en het CE voor alle vakken heeft afgelegd binnen een schooljaar is geslaagd indien:
1. het vak lichamelijke opvoeding en - indien van toepassing - het vak CKV zijn beoordeeld als ‘voldoende’ of ‘goed’;
2. het rekenkundige gemiddelde van de bij het CE behaalde cijfers tenminste 5,5 is en de eindcijfercombinatie op de cijferlijst voldoet aan een van de volgende eisen:
a. voor alle vakken 6 of hoger
b. 1 x 5 en voorts 6 of hoger
c. 1 x 4, voorts 6 of hoger en het gemiddelde van de eindcijfers bedraagt tenminste 6,0 (dat wil zeggen 2 compensatiepunten)
d. 2 x 5, de overige eindcijfers 6 of hoger en het gemiddelde van de eindcijfers bedraagt tenminste 6,0 (dat wil zeggen 2 compensatiepunten)
e. 1 x 5 en 1 x 4; de overige eindcijfers 6 of hoger en het gemiddelde van de eindcijfers bedraagt tenminste 6,0 (dat wil zeggen 3 compensatieputen)
f. voor geen van de onderdelen van het combinatiecijfer is een cijfer lager dan 4,0 behaald
3. er voor de kernvakken Nederlands, Engels en Wiskunde ten hoogste één 5 als eindcijfer is behaald."
Computoon
10 jaar geleden
Als je voor 1 CE-examen een 5 hebt en voor alle andere CE-examens een 6 dan ben je niet gezakt op grond van de CE-regeling die sinds dit schooljaar geldt. Of je geslaagd bent, hangt vervolgens af van de cijfers voor het schoolexamen. Als de EINDcijfers ook zijn 1x 5 en de rest 6 of hoger, dan ben je geslaagd, inderdaad. Eigenlijk is er dus sprake van meerdere regelingen waarbij je eerst de cijfers moet bekijken van het CE. Met tienen voor elk schoolexamen en met een 5,4 gemiddeld als CE-cijfer ben je namelijk gezakt. En als je een eindcijfer 4 voor wiskunde hebt en voor het overige allemaal 8'en als eiindcijfer ook.
Computoon
10 jaar geleden
Nee. Met een 5, 4 of lager als gemiddelde van de CE's ben je sowies gezakt.