Stoppen bij de loi, maar hoe?

Ik ben/was bezig met een cursus van de LOI. Maar deze bevalt niet... Heeft er iemand ervaring mee om zo iets op te zeggen?Want in de AV staat dat ik 3 maanden cursus geld moet betalen en het bedrag wat ik moet betalen voor mijn studieboeken... Dus ik ben nu 6 maanden bezig, heb tot nu toe ook voor 6 maanden betaald. Dus moet ik dalijk nog +3 maanden betalen, en nog meer betalen voor mijn boeken? Wie heeft hier ervaring mee?

Maar als ik dalijk een rekening krijg van 3 maanden +studie boeken, kan in deze dan in de prullenbak gooien, of gewoon braaf betalen?

Dus kortom wat moet ik wel en niet doen hiermee...
Maar ook graag jullie ervaringen hiermee, als die er zijn...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (1)

De regels van de LOI zijn daar duidelijk over.

Opzegging is niet mogelijk:
- als de opleiding zes maanden of korter duurt
- bij zelfstudiepakketten
- als het totale studiemateriaal op jouw verzoek al is toegestuurd
- als je al het lesmateriaal al ontvangen hebt.

In alle andere gevallen kun je de cursus tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden. Je bent dan per direct het lesgeld verschuldigd over het aan jou verstuurde studiemateriaal, plus drie maanden lesgeld bij het aanbevolen studietempo. Dat totaalbedrag moet je dus vooraf en in één keer betalen.

De opzegtermijn wordt als volgt berekend. Als je bijvoorbeeld op 23 februari met je studie bent begonnen en LOI ontvangt je opzegging op 5 september, dan gaat je opzegtermijn in op 23 september en eindigt deze op 23 december. Bij opzegging moet je dus in één keer het lesgeld voor die drie komende maanden betalen plus het lesgeld voor het studiemateriaal.