Kan aardrijkskunde vervangen worden in een Natuur en Gezondheid profiel?

Dag allemaal,

een vriendin van mij heeft in klas 4 gekozen voor Aardrijkunde als haar profielkeuze vak voor Natuur en Gezondheid. Economie heeft ze laten vallen.

Zelf heb ik ook N&G, maar mét Economie en in plaats van Aardrijkskunde, is mijn profielkeuzevak Natuurkunde.

Inmiddels zitten we in 5VWO maar nu halverwege het schooljaar kan m'n vriendin dat vak niet meer aan. Ze is niet zo goed in Biologie en Scheikunde, maar ook niet in AK. Om van profiel te veranderen, is het natuurlijk veels te laat.

Ik ben me ervan bewust dat het een profielkeuzevak is en het verplicht is. Maar, kan er écht geen uitzondering gemaakt worden? Dat ze i.p.v. AK, alsnog Economie mag volgen? Of misschien een andere taal dan alleen Duits. Natuurkunde is in ieder geval geen optie, te veel van gemist, en te moeilijk. Het is Aardrijkskunde en ik zie totaal niet hoe het in verband kan staan met een Natuur & Gezondheid profiel.

Ze kon hierna sowieso geen medische studie volgen waar je Natuurkunde voor nodig zou moeten hebben, en Aardrijkskunde wordt ook echt te nimmer geëist. Wat zou dat ene vak dan nog uitmaken? Ik snap dat je aan je uren moet komen, ze volgt bijvoorbeeld ook Filosofie als een extra keuze vak, dat vervult al 1 uur van de 3 die ze zou moeten hebben voor Aardrijkskunde.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Nee, je moet één vak kiezen uit de volgende vier:
Natuurkunde
Aardrijkskunde
Natuur, Leven en Technologie
Onderzoek en ontwerpen
(niet alle scholen bieden deze vakken aan).

Ik denk dat ze een ander profiel moet kiezen en moet blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt aan de regels van je school. Bij ons op school is het wel mogelijk, maar dan moet je wel het vak wat je gemist hebt helemaal op je eigen houtje inhalen. Stel dus dat je vriendin dan nu economie zou mogen kiezen, zou ze dat hele 4e jaar en gedeelte van het 5e wat ze gemist heeft zelf moeten inhalen, zonder hulp van een leraar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan helemaal niet want dan heeft die vriendin geen volledig profiel! Het zou wel kunnen als je aardrijkskunde omruilt voor natuur maar daar gaat het niet om, het gaat om economie en GEEN aardrijkskunde of natuur.