Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor schrift heb je nodig voor natuur-scheikunde

Hallo, ik heb vrijdag voor het eerst natuur scheikunde mij vraag is wat voor schrift heb ik daarvoor nodig? Blokjes of lijntjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Groot blokjes schrift, had het vandaag ook voor het eerst :).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij ons op school krijgen we werkboeken waarvan je de antwoorden in een schrift met lijntjes kan zetten, maar als het nergens staat welk schrift je nodig hebt kan je vast wel voor de eerste les een blaadje lenen. de leraar kan moeilijk boos op je wordenals je dat niet kon weten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou blokjes nemen omdat je soms moet tekenen met natuurkunde ;). Het is altijd beter om een lijntje extra te hebben dan een lijn te missen hè!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik ga blokjes gebruiken maar raken jij dan nooit wiskunde en nask schrift uitelkaar? (ik heb namelijk 2 precies zelfde)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had altijd een college blok voor beide vakken. Ik vind het fijner werken op ruitjes (1cm), ook om te schrijven. Je kunt gewoon met een zwarte stift of met tipex als je schift zwart is groot het vak er op zetten. Dan houdt je ze goed uit elkaar.
Ik heb net m'n eerste jaar nask (natuur scheikunde) achter de rug... Ik heb het gedaan met ruitjes (blokjes) dat is handig voor het rekenen en tekenen van grafieken en andere dingen :) ik raad je zeker een ruitjes schrift aan (soms moet je wel aantekeningen maken natuurlijk)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruitjes schrift is voldoende om op te tekenenen te schrijven. Mocht je lijntjes nou fijner vinden heb je bij de Action ook schriften waarbij de linkerpagina lijntjes, en de rechterpagina ruitjes heeft. Maar dan wens ik je veel succes met zoeken ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou juist kleine blokjes nemen, kun je er meer op kwijt en anders zijn vier kleine blokjes een groot blokje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkboek + aantekenschrift(lijntjes) + map ( om misschien apparte hoofdstukken mee te nemen zodat je minder gewicht moet dragen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe je aantekeningen maakt. Ik had lijntjes omdat ik altijd alles omschreef en dan tekende ik blokken om de vergelijkingen enzo in te tekenen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb altijd een lijntjes schrift gebruikt. Voor wiskunde vond ik blokjes altijd nodig, maar voor natuur/scheikunde niet.

Dit jaar (6vwo) overweeg ik wel om blokjes voor natuur/scheikunde te nemen, omdat het soms toch wel fijner is :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het soort waar je in kan schijven...

Ik zou gaan voor een groot schrift met kleine blokjes.

Voor schrijven is het minder ideaal maar het is een stuk gemakkelijker om grafieken te tekenen (als zal je daar ook vaan millimeterpapier voor gebruiken). Ook schema tekeningen maken (zal je veel doen bij mechanica om het overzichtelijk te houden en krachten te kunnen aanwijzen) gaat eenvoudiger met kleine hokjes. Met een groot schift heb je ook meer ruimte om mee te werken en kan je overzichtelijker om je tekeningen en grafieken schrijven, beschrijven en rekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blokjes schrift is handig voor de berekeningen bij Natuurkunde. Ook handig met tabellen en grafieken. Zinnen schrijven kun je sowieso op blokjes dus dat is het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding