Na de 3e :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de derde klas wordt je gevraagd om een profiel te kiezen voor je jaren in de bovenbouw. Wanneer je het lijstje invult kun je kiezen welke vakken je wilt. Sommige vakken zijn gebonden aan een dergelijk profiel. Latijn en Grieks zijn niet gebonden aan een profiel, dus welk profiel je ook kiest, het maakt niet uit of je Latijn, Grieks of beiden kiest.
Je moet natuurlijk wel een van de twee kiezen anders is het geen gymnasium meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb grieks in de derde al laten vallen. Zolang je latijn of grieks je hele opleiding hebt gevolgt en het andere minimaal één jaar, krijg je een gymnasiumdiploma. Maar het kan zijn dat het op andere scholen anders is.