Welke opleiding moet je doen om ehticus te worden?

wo. Is dat gewoon wijsbegeerte of is er een aparte opleiding voor?

Toegevoegd na 23 seconden:
ehticus moet natuurlijk ethicus zijn ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende manieren om ethicus te worden. Gevonden op Wikipedia:

Ethiek is een vakgebied binnen de filosofie, hoewel het traditioneel ook wel gezien wordt als een onderdeel van een godsdienstige vorming. Deze opleiding is dan evenwel steeds gekleurd volgens de gerelateerde godsdienst.
'Ethicus' is geen beschermde titel. Een speciale studie of opleiding is er dan ook niet voor. Theologie of filosofie zijn goede mogelijkheden. Ook een universitaire (Master-)opleiding behoort tot de mogelijkheden. Dit kan een afstudeerrichting binnen filosofie zijn, of een zelfstandige opleiding, zoals Master in de moraalwetenschappen aan de universiteit van Gent. Een andere opleiding bestaat uit een specialisatie (Master-na-Master) in de ethiek, volgend op een andere wetenschapsdiscipline. Men specialiseert zich dan in de ethische aspecten van zijn domein, bijvoorbeeld bio-ethiek na medische wetenschappen of ethisch bankieren, na een economische opleiding.