waarom hebben sommige kinderen een kussentje op hun stoel op de basisschool?

Sommige leerlingen op een basisschool hebben een blauw kussentje ( met ronde nopjes ) op hun stoel. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dit is een wiebelkussen.
Voor sommige kinderen is het heel moeilijk om rustig te zitten, of om goed op hun stoel te zitten. Door zo'n kussen moet een kind eigenlijk continu een beetje bewegen om goed te zitten, wat een actievere en betere zithouding en meer rust tot gevolg heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Deze kinderen zitten vaak in een verkeerde houding of hebben problemen met bijvoorbeeld de rug. Dankzij een dergelijk kussentje wordt de leerling "gedwongen" om in een juiste houding te zitten.

Dit bevordert de concentratie en is goed voor het lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je een 'wiebelkussen' bedoelt. Deze wordt gebruikt voor kinderen die niet zo goed (of niet zo lang) stil kunnen zitten. Door het wiebelen wat ze op het kussen kunnen, wordt de conservatie verhoogd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Conservatie bij kinderen? Dat is zielig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh sorry! Concentratie bedoel ik..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, briljante fout! Plusje daarvoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, lang leve de touch screen telefoon & swype ;-).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, een wiebelkussen! Ook plusje voor de leuke fout!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke fout! :)
Voor zover ik weet zijn die kussens er om de zithouding te bevorderen en zo rugklachten te verminderen.