Hoort een school je vrij te geven voor een scooter praktijkexamen?

ik ga in zwolle naar school (mbo) en doe mijn 1dag cursus scooter examen in Enschede, hoort een school hier vrij voor te geven

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
16.5K
Amadea
5 jaar geleden
Hoort zo'n rijschool er geen rekening mee te houden dat scholieren alleen in het weekend examen kunnen doen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beste Amadea, Deze instanties zijn in het weekend net als bv. het gemeentehuis dicht.

Antwoorden (4)

ja als je het op tijd even aan geeft en geen examens van school hebt
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het kan uiteraard wel, maar zij zijn tot niets verplicht. Scooterrijbewijs halen is niet opgenomen in het lespakket. Zoals ook vele andere dingen. Wel kan de school coulant zijn en iemand toestemming geven. Mits je het van tevoren overlegt. Maar dit heeft jodyS al uitgelegd. Succes met je scooterexamen........
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De school is niet verplicht dat te doen, het is geen "buitengewone omstandigheid". In principe had dit examen tijdens een van de schoolvakanties kunnen worden gepland.

Niettemin: vragen staat vrij. Nee heb je en ja kun je krijgen.
Computoon
5 jaar geleden
Als je nog leerplichtig bent, mogen ze jou daar geen vrij voor geven. Als je niet leerplichtig bent, is het aan het schoolbestuur om daar over te beslissen.