Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie word hoe gestraft leraar leerling verhouding?

dit heeft niks met mijn persoonlijk leven te maken

stel ik (15 jaar) en leraar vinden elkaar leuk enzo en dat word opgemerkt
wie word hoe gestraft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

De leraar, aangezien hij zich schuldig maakt aan pedoseksualiteit en seksuele intimiteiten op zijn werk, daarnaast ben jij, volgens het recht, te jong om te kunnen oordelen of wat je doet goed of fout is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De leraar zal worden ontslagen en indien er sprake is van intimiteiten ook strafrechtelijk worden vervolgd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hoop goede antwoorden! iemand van 15 kan bijvoorbeeld het kwaad er niet van inzien. terwijl de leraar op een leeftijd is waarop hij weet dat dit niet kan en mag...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de leraar wordt ontslagen. Juridisch gezien zijn kinderen tussen 14-16 jaar ook strafbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas zijn er genoeg leerlingen die hier graag misbruik van willen maken door met het vingertje naar de docent te wijzen dat hij iets heeft geprobeerd als de leerling iets niet zint. Ook dat is tegenwoordig bekender, dus, alvast een waarschuwing.. mocht jij of een vriend(in) iets dergelijks van plan zijn, daar wordt tegenwoordig ook meer op gelet. En juist doordat het voor docenten zo'n ernstige gevolgen kan hebben (ontslag) kan je voor het vals opgeven van zoiets ook op een flinke straf rekenen.

En hee, mochten jullie elkaar echt leuk vinden dan wacht je netjes tot je van school af bent en probeert het dan. Met 'leuk vinden' op zich is trouwens niets mis mee, zolang er maar geen dubieuze smsjes, mails of andere dingen uitgewisseld worden, om maar niet te spreken van daadwerkelijk contact.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dikke +voor je mooie antwoord....precies de indruk die ik kreeg maar gebrek aan woorden.
De leraar. Hij wordt minimaal geschorst, maar bijna vrijwel zeker ontslagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding