SPW, wat kan ik verwachten van een opleiding binnen de sector SPW?

Wat voor mensen werken er in deze sector? Wat voor mensen zitten er op deze opleiding(en), en wat kan ik verwachten van de opleidingen? Vooralsnog begin ik met een MBO minimum niveau 3

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

De mensen zijn echt heeel verschillend! Ik dacht altijd dat t een bepaald type mens zou aantrekken maar bij mij zaten er echt van emo's tot boeren, stadse maar ook hele nette mensen!
Wat de opleiding betreft zul je veel praktijk moeten doen en veel oefenen. Op bijvoorbeeld poppen of met behulp van de basisschool of sportvereniging in de buurt. Heel afwisselend!
Veel plezier en succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
hoe kom je daarbij bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb die opleiding ook gedaan tot vorig jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn stadse mensen niet netjes dan? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja toen ik m had verzonden bedacht ik me dat ik t misschien beter anders had kunne om schrijven.
De 'types' waren natuurlijk ook kort door de bocht. Wat ik wilde zeggen was dat er echt vanalles op afkomt. Van het ene uiterste tot t andere.
Als het goed is is de opleiding spw er helemaal uit en heet het nu pw 3.. Pedagogisch medewerker.. Misschien als je daar even op gaat googlen dat je dan ziet wat je kan verwachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spw opleiding draait om zorg. Zorg voor kinderen en/of volwassenen. Ik heb de opleiding spw 3 4 jaar geleden gedaan. een volwassenen opleiding. 2 keer per week naar school en ik liep 3 dagen per week stage op een kinderdagverblijf. Ik heb voor de uitstroom kinderopvang gekozen maar ik kon ook voor woonbegeleiding kiezen. Je leert om te gaan met mensen/kinderen. Hoe je ze moet verzorgen en begeleiden. Hoe je om gaat met verschillende culturen en verschillen. Je word ook met de neus op je eigen doen en laten gedrukt. Dat kan heftig zijn. maar alleen als je jezelf goed kent kun je een ander goed helpen. Mensen die deze opleiding hebben gedaan werken in de kinderopvang en woonbegeleiding. Als je spw 4 doet kun je verder zoals verslaafdenzorg en gehandicaptenzorg.

Als je voor de kinderopvang kiest leer je veel de ontwikkeling, ziektes, gedragsstoornissen en hoe je observeert, activiteiten plant en organiseert, contact met ouders ect. ect.

Hopelijk heb je hier iets aan!

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn veel verschillende types mensen die de opleiding doen.
Heel wisselend maar dat is juist mooi! Iedereen is er met hetzelfde doel om mensen te helpen.

Sorry voor de spelfouten ik typ wel eens te snel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een opleiding waarin je zult zien dat daar meer vrouwen dan mannen werken. Vaak zijn het vrouwen die dit soort beroepen uitoefenen. Het is verzorgend van karakter mooi werk. doe je best.
ronron1212