Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke opleiding is geschikt om tuinarchitect te worden als je al een architectuur opleiding hebt gedaan?

Het is dus vooral de planten en bodem kennis die nog ontbreekt ontwerpen en tekenen zit er wel in!

Toegevoegd na 35 minuten:
Heb universiteit architectuur gedaan. Graag iets in deeltijd naaat mn werk...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke opleiding heb je precies gedaan?
Je zou de HBO-opleiding Tuin- en Landschapsinrichting kunnen doen misschien, maar ik weet niet of dat aansluit?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Hogere land en tuinbouw school, richting bloementeelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste hbo opleidingen kun je ook deeltijd doen, misschien is een thuisstudie die die richting op gaat, kennis over planten, bloemen en grondsoorten opdoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een cursus/thuisstudie heb ik naar gezocht, maar lastig te vinden, vaak weinig diepgang, of juist weer heel veel overlap im ontwerp en teken technieken....dacht zal eens vragen naar ervaringen en ideeën!
Ik ben er al weer een tijdje uit, maar ik heb vroeger een jaar middelbare tuinbouwschool gedaan, richting aanleg en onderhoud van tuinen. Dat is eigenlijk de basis, veel plantenkennis en ook kennis van verschillende grondsoorten, welke planten wel en welk niet op bepaalde grondsoorten groeien etc. Als je HBO gaat doen, dan moet je alsnog een inhaalslag maken voor die grondbeginselen.....
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing