Mag school mij schorsen omdat ik weigerde mijn telefoon af te staan?

Ik zat op school en gebruikte mijn telefoon voor educatieve doeleinde.

Toen ik mijn telefoon af moest staan aan de leraar weigerde ik en werdt ik naar de teamleider gestuurd. Ook die had geen begrip voor mijn situatie en wilde mijn telefoon hebben. Toen ik dit nogmaals weigerde mocht ik naar huis en werden mijn ouders gebelt.

Nu zit ik thuis maar ik vroeg me dus af of de school mij hiervoor mag schorsen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen telefoons zijn algemene regels, gewoon luisteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk mag school jou schorsen als je de geldende regels overtreedt. Als ik jou was zou ik trouwens meer prioriteit stellen aan juiste werkwoordvervoeging dan aan je telefoon tijdens de les.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Uiteraard mag school dit, en ik zou willen dat dit overal zou worden ingevoerd. Er zijn genoeg medeleerlingen die door jouw gedrag afgeleid worden. Wat is er nou zo erg aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of dat zomaar mag hoor!
Hoe lang gaat de schorsing duren? Als jij kunt aantonen dat je je telefoon voor educatieve doeleinden gebruikte, zou ik een klacht indienen bij het bestuur, want je mist hierdoor dus een hoop lessen.

Het beste antwoord

Voor educatieve doeleinden kun je ook gewoon de computers met internet gebruiken, hiervoor hoef je niet internet op je telefoon te gebruiken. Andere leerlingen kunnen het ook zonder mobiel dus jij ook.

Het kan zijn dat de school je hiervoor een schorsing van een dag of een paar uur kan geven, gehele schorsing niet.
Gewoon volgende keer telefoon uit, dat voorkomt dat je hem moet afstaan, voorkomt een schorsing en voorkomt dat je die vraag hier moet stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schorsingen waarbij de schoolinspectie geen onderzoek hoeft in te stellen mogen in de regel niet langer dan 5 dagen duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zeg ik.....een dag of een paar uur, ik zeg nergens dat het langer dan 5 dagen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon puur informatief zonder verwijten. Dank!

Andere antwoorden (3)

Ja dat mag, er staat vast in het reglement iets over het gebruik van telefoons op school.
Lees dat eens na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de school mag je schorsen als je een schoolregel overtreedt.
dat zal er hier dus wel aan de hand zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag.
Ik geef zelf les op een VMBO school.
De meest gehoorde smoes is dat ze de rekenmachine gebruiken.
deze zit ook op de computer waar ze les op krijgen en anders kopen ze er maar een.
Telefoons zijn stomweg verboden in de les.
Hierin kunnen namelijk ook antwoorden, spiekbriefjes enz in worden opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SnakeEye
12 jaar geleden
Helemaal niet, gewoon een eerlijk en duidelijk antwoord.
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krol, je zou eens een week op een VMBO school en dan met name de bouw afdeling mee moeten draaien.
Vaak is school de enige plek in hun leven met structuur en enige discipline.
Pa en ma moeten namelijk allebij werken om de hypotheek te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krol, wat interpreteer jij soms dingen raar zeg.
Bonniebiker: dat tweeverdienersmodel heeft er volgens mij weinig mee te maken, ik zie hier net zo veel kinderen met thuisblijfmoeders die weinig grenzen kennen.