ik ben 5 jaar geleden gestopt met studeren (havo2), nu ik weer terug ben van het buiteland hoe kan ik de draad weer snel oppakken? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je in het buitenland ondertussen niet op school gezeten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jawel, maar dat was een heel ander niveau en taal

Antwoorden (2)

Je kunt de vavo gaan doen, ik neem aan dat je havo 2 niet hebt afgemaakt en dan zou ik gaan voor vmbot:

Er kunnen allerlei redenen zijn om te kiezen voor het VAVO. Er zijn veel jongeren die via het VAVO alsnog het diploma halen dat zij op een reguliere dagschool niet hebben gehaald. Het kan dan gaan om alle vakken óf om een of meer vakken waarvoor nog geen voldoende is behaald. Ook zijn er leerlingen die kiezen voor het VAVO omdat ze bepaalde vakken niet op hun eindlijst of in hun profiel hebben die wél nodig zijn voor een beroep of vervolgopleiding. En er zijn leerlingen die bepaalde vakken volgen, gewoon omdat ze dat leuk vinden. Groot voordeel van het VAVO is de flexibiliteit. U bepaalt zelf hoeveel vakken u per jaar doet. Een diploma halen kan in één jaar, maar het kan ook meerdere jaren duren. Als u aan alle verplichtingen hebt voldaan, ontvangt u een vmbo/TL-, havo- of vwo-diploma.

Na je vmbot diploma kun je alsnog havo gaan doen of mbo en na één van die twee kun je hbo doen.

Google even op vavo en een grote plaats in je buurt voor directe informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in het buitenland gestudeerd hebt, kun je je inschrijven op het MBO en een capaciteitentest doen, om te kijken of je niveau 2 of 3 kunt doen.

Als je 21 bent kun je een toelatingstest doen voor 't HBO.

Je kunt ook bij de vavo vragen of je een capaciteitentest op havo-4 niveau mag doen. Aan de hand van de uitslag van die test, en je motivatie, zal blijken of je vmbo-tl of zelfs havo mag doen.