Kan je als je vwo hebt gedaan in Nederland naar Harvard in Amerika?

Heb je vwo of gymnasium nodig?
En wat heb je allemaal nodig om daar harvard te gaan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Héle hóge cijfers
Schooldiploma, ik denk Gymnasium
Veel geld
en
een
Uitnodiging!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gymnasium is niet zo logisch jodokus, die toevoeging Latijn/Grieks is niet echt nodig.

Antwoorden (1)

In theorie zou het daarmee moeten kunnen, maar de praktijk laat anders zien. Je moet echt uitzonderlijk hoogbegaafd zijn en heeel veel geld hebben. Op de volgende website hebben ze ook drie studenten geïnterviewd, waarbij ze vroegen wat de doorslag gaf:

1. "Mijn essay heeft denk ik een belangrijke rol gespeeld, ik heb daar zo’n twee maanden aan gewerkt onder begeleiding van mijn docente Engels. Voor de zekerheid heb ik nog een tweede essay geschreven over architectuur; daarin heb ik absoluut laten zien wie ik ben."

2. "Ik was op mijn middelbare school hoofdredacteur van de schoolkrant en ik had mijn eigen talkshow op de kabeltelevisie van Los Angeles. Dat programma ging vooral over politiek, mijn grote passie. Dat was denk ik wel een van de redenen om hier toegelaten te worden, al heb ik het daar niet om gedaan.”

3. “Ik denk dat mijn politieke activiteiten van belang zijn geweest. Ik was erg betrokken bij politiek op mijn school en heb veel vrijwilligerswerk gedaan voor de Democraten. In mijn laatste jaar mocht ik na verkiezingen scholieren van mijn staat vertegenwoordigen in de Massachusetts State Board of Education. Ik mocht daar met acht volwassenen discussiëren over het onderwijs in Massachusetts.”

Op de website van Harvard staan wel wat statistieken over de toekomstige studenten (aanmeldingen voor 2016):

Aanmeldingen: 34.303
Aannames: 2.076 (6,05%)
Niet-Amerikanen: 11,1%
Aangenomen niet-Amerikanen: (11,1%*6,05%) = 0,07%

Dus ja, het is mogelijk, maar je moet wel een uitzonderlijk iemand zijn! In ieder geval moet je bijzonder goed zijn in Engels, zeer beschaafd zijn, liefst ook politiek actief en een enorme ambitie hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar lukt het je er te komen, dan wacht je in vrijwel alle gevallen een glorierijke toekomst!