moet je persee gymnasium hebben om huisarts te worden of kan het ook met atheneum?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand écht wil, kan diegene dat ook met VMBO, of zelfs geen diploma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet, want dan word je niet toegelaten op de universiteit.

Het beste antwoord

Atheneum is op Latijn en Grieks na hetzelfde als gymnasium, vaak heb je op het atheneum van bepaalde vakken zelfs meer uren. Dus wat dat betreft kan het zeker. En zoals hierboven al wordt gezegd, heb je in dit geval niet eens zoveel voordeel als je Latijn hebt gehad. Je moet wel Latijnse termen gebruiken en leren, maar je hebt geen kennis van grammatica nodig, en de woordenschat die je op de middelbare school leert, valt niet bepaald samen met de medische termen die je moet leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had het antwoord al gevonden maar alsnog hartstikke bedankt.

Andere antwoorden (1)

Dat kan ook prima met atheneum. Het voordeel dat je hebt door een (zeer beperkte) kennis van de Latijnse taal is minimaal.