Hoe lang duurt een rechtenstudie en wat kost het ongeveer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op deze site dan heb je alvast een idee
http://www.tilburguniversity.edu/nl/onderwijs/bacheloropleidingen/kosten/

Antwoorden (1)

Zo'n studie duurt in eerste instantie 3 jaar, daarna heb je nog de mogelijkheid om een jaar door te studeren en je 'master' te behalen.
Het collegegeld bedraagt op dit moment ongeveer 1800 euro, dus dan kom je op zo'n 7200 euro aan collegegelden uit. Daarnaast moet je nog je boeken betalen, dat zal op ongeveer 1000 euro in 4 jaar uitkomen, misschien 1500.

Maar daarnaast krijg je natuurlijk ook 4 jaar lang studiefinanciering, thuiswonend is dat geloof ik 90 euro.
Dat keer 48 maanden, is dus ongeveer 4500.

Dus het 'kost' je uiteindelijk maar 4000 euro, puur je studie.
Maar als student, kan ik je verzekeren, ga je veel meer uitgeven dan dat aan bijkomstige dingen!;)