kan ik van de mbo opleiding kinderverpleegkundige naar de opleiding geneeskunde op de universiteit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Je zou naar de open of volks universiteit kunnen gaan. Voor n opleiding aan een andere universiteit (die je zult bedoelen denk ik) heb je een hogere opleiding nodig om te worden toegelaten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op de open universiteit kun je een vervolg opleiding op je huidige opleiding volgen. Geneeskunde (oftewel medicijnen) geven ze daar niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om op de universiteit te beginnen moet je een VWO-diploma hebben of HBO-propedeuse (1e jaar) hebben gehaald. Let op, bij sommige opleidingen stellen ze ook nog eisen over de vakken of behaalde cijfers.

In jouw geval kan je dus niet direct doorstromen, je zal eerst met een HBO-opleiding kunnen beginnen en daar je propedeuse van halen en dan doorstromen naar de universiteit. Praat er anders eens over met je studiebegeleider/studieadviseur/decaan... Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan zul je eerst nog de HBO-opleiding tot verpleegkundige moeten volgen. Daar bestaat een verkorte route voor, dan duurt die opleiding 2 jaar en 3 maanden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je propedeuse halen op HBO is voldoende om in te stromen in het 1e jaar van de universiteit, heb een studiegenoot die zo vanuit HAVO, via propedeuse op het HBO bij Informatica op Universiteit Leiden is ingestroomd.
Amadea
12 jaar geleden
Toch is het volgens mij slimmer om wel een einddiploma te behalen. Stel dat de universitaire studie je toch te zwaar blijkt. Dan heb je toch het benodigde papiertje om aan een goede baan te kunnen komen.