welk lessenpakket heb je nodig voor de hbo opleiding voeding en dietiek?

ik zit nu in de 2e klas havo. ik wil graag dietiste worden. maar welk lessenpakket heb je daarvoor nodig?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

N&G of N&T

ik had E&M en dat bleek achteraf verkeerd te zijn, en heb ik via een MBO studie mijn vakken moeten inhalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb nog even een toevoeging op het bovenstaande:

Ik kwam dit tegen op de website van de HAN (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen)

Diploma's
Je bent toelaatbaar voor deze opleiding als je in bezit bent van één van de volgende diploma's:

een havo-of vwo-diploma: alle profielen
een diploma van een middenkader- of specialistenopleiding (MK/SP) niveau 4
een buitenlands diploma dat gelijkwaardig is aan een van de genoemde diploma's.
Welke voorwaarden gelden nog meer?
Voldoende kennis van de vakken scheikunde en biologie
Je neemt eerst deel aan een medische keuring
Hoe is je biologiekennis?
Om studenten de kans te geven de benodigde biologiekennis aan te vullen vóórdat de studie Voeding en Diëtetiek begint, wordt er een Snelcursus Biologie georganiseerd.

Het kan dus wel degelijk met alle profielen, maar je ziet al wel dat het super belangrijk is dat je zoveel mogelijk aan biologie en scheikunde doet. Dan kun je het beste inderdaag NG of nT kiezen..

Suc6

Toegevoegd na 48 seconden:
Oja ik denk wel dat het per school kan verschillen. Neem even een kijkje op een HBO instelling bij jou in de buurt:D