is het mogelijk om als 17 jarige 3 maanden te stoppen met school?

Ik heb een opleiding gekozen waar ik enorm spijt van heb, ik ben vanaf september begonnen maar ik weet zeker dat ik met de opleiding ga stoppen.
Ik heb veel beroepskeuze testen ect gemaakt en weet dat ik nu de opleiding secretaresse wil gaan doen. Dit kan vanaf februari en ik heb me hiervoor ingeschreven.

Alleen is het mogelijk om tot februari te gaan werken en tijdelijk niet meer naar school te gaan als 17 jarige?

Ik heb alleen mijn vmbo- gt diploma

Weet jij het antwoord?

/2500

Je bent in principe tot je 18de leerplichtig. Wat je kunt doen is contact opnemen met de leerplichtambtenaar en samen zoeken naar een oplossing.

Je bent tot je 18de leerplichtig maar je krijgt geen uitkering en geen AOW Toegevoegd na 30 seconden: Als je geen studie hebt gedaan

Je bent niet meer leerplichtig maar je hebt een kwalificatieplicht. Dat betekent dat je minimaal een mbo2 of een havodiploma moet hebben voor je 18de om te mogen stoppen met school. Neem contact op met school en zoek samen naar een oplossing, desnoods met een leerplichtambtenaar. Soms kan het wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100